Drakeld & Latmaskar

"Kolla Sara blåser rök, hon kan spruta eld som en drake"   - Sussi i liften till mina små drakar
"Nej, så är det inte alls... det är bara varm och kall luft som möts och då blir rök...!"   - 5-åriga Lukas

Senare när väl kommit uppför liften efter att en ramlat:
"Varför var ni så sena? Vi står här och väntar..."
"Liften var lite dum och slängde av Erika så vi fick ta en ny"
"Meh kom igen, fokusera på skidorna så ramlar ni inte!"   - Lukas igen

"Det finns inga elaka troll för det finns bara två troll i hela världen. De enda två trollen som finns är Trolle och Trolla."   - Lukas än en gång

***
En av mina bästa lektioner var idag och bestod bla av formationsåkning, uppställning i storleksordning, solande och snöbollskrig.
  För att skoja lite med mina 6-8 åriga ormar så satte jag mig i en snödrivestol och gottade mig i solen bredvid liftvärden Anders. Utan beordning så gick de på liften och inte nog med det de fixade så att det blev varannan från skidkolan och gästkön . Jag satt imponerad kvar bredvid en ännu mer imponerad Anders och njöt av solen och lugnet!
  Sedan började alla mina ormar en efter en att kalla mig latmask, undrar varför? ;)
Men å andra sidan vem är skidläraren som har elever som fixar biffen helt själva?


Anders & jag i Trysil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0