Kaka, tåg & buss

Nu har jag gjort det igen, min egna kladdkaka!
Den här gången hade jag inte tillgång till äggersättningspulvret så jag fick exprimentera även denna gång.

Nu blev det även dubbel sats så jag kan njuta extra mycket!


Kladdkaka (nytt recept):

2 dl vetemjöl
2 dl socker
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
1 tsk potatismjöl
150 g smält smör
1 dl vätska (rödmjölk eller matl.grädde har jag testat och båda fungerar lika bra)

Lycka till igen!

____________

Göteborg




Snart, snart är det dags att åka till Götet igen men, MEN SJ har spårarbete så tågen är inställda!

Helt otroligt att det inte var försening eller annat krångel i helgen eftersom både jag och Sofia var med.
Vi har annars lyckats pricka in mycket...

- Signalfel Älvängen-Gbg
- Avbruten ledning Älvängen-Vbg (dessa två var samma dag, vilket resulterade i väntetider och
  slutligen ersättningsbuss. Vi var lika länge på resande fot som på stan!) No more Älvängen!
- Förseningar ToR till Rhodos
- Försening ToR Parga, varav den senaste var på 11,5 h!

Men när det går som det ska är tåg & flyg väldigt bra :)

Over 'n out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0